1. kuukauden katsaus ja Reggaetton-pienryhmä

Tuntuu et oon kirjottanu vähän epäselvästi nii ajattelin et teen kuukausikatsauksen. Oon ollu Buenos Airesissa nyt pari päivää päälle kuukauden. Ekat kaks viikkoo olin ilman mitään projektia, tai oli pari tapaamista, orientoitumista, ja muuten kuljeskelin ympäri kaupunkia ja tutustuin paikkoihin. Sit alotin kaks kertaa viikossa muutaman tunnin kouluavustamis-projektin ja hetken päästä (periaatteessa) aina pe ja la myös sen kulttuurikeskuksen. Meni puoltoista viikkoo projektien alottamisesta ja meiän Uruguayn reissusta ku tulin vähitellen kipeeks. Tai olin joka toinen päivä kuumeessa tai tosi väsyny koko ajan joku vähän alle viikon ajan ennen ku sit tuli angiina ja sain antibiootit. Ja kuumeen takii jäi väliin pari päivää projekteissa. (Eilen otin muuten vikan antibiootin ja mun käsien ihottuma katos ton antibioottikuurin aikana täydellisesti, pitää nyt toivoo, ettei tuu takas. Ja angiinankin oireet meni pois.) Pari kertaa tää järjestö on myös järkänny jotain just perjantaina ja en sen takii oo menny kulttuurikeskukseen.

Tällä hetkellä menee tosi hyvin ja oon tosi tyytyväinen täällä oloon. Kuten aikasemmin kirjotin niin löysin yhen tanssikoulun, jossa kävin testaa muutamia tunteja. Muun muassa reggaettonia. Nyt ku on vuoden loppu nii kaikil tunneilla tehään pääasias vaan esitystä jolunäytöstä varten, joka on 14.12. eli ihan kohta. Ja sillä kokeilutunnilla jouduin pääasias istuu, kosk niillä oli jo paikat ja kaikki sarjassa. Mutta tunnin jälkeen yllättäen se ope kuitenki kysy et haluunko tulla mukaan esitykseen, et esitys on jo melkee valmis, mut jos haluun nii voin yrittää opetella koreon. Ja tottahan toki halusin! Eli oon nyt osa reggaettonin pienryhmää, jotka treenaa kolme kertaa viikos tän ja ens viikon ajan ennen esitystä. Eli tulin kehittäneeks oman projektin tässä ohessa. Suorastaan täydellistä.

Koska kieltämättä tää ei tunnu et oon tekemässä vapaaehtoistöitä, koska nyt alkaa mun viides vko ja oon ollu koluavustamassa yhteensä 5 kertaa eli noin 10h. Ens viikolla on viel kahtena päivänä, ja sit onki vuodenpäätösjuhla ja alkaa joulu- ja kesäloma. Ja kouluavustus jatkuu taas kai helmikuun aikana.

Kulttuurikeskus puolestaan ei mee kiinni, mutta hiljenee ja mun osuutta ei vielä tiedä. Tai koska oon eka vapaaehtonen ja se on muutenki suhteellisen pieni paikka, niin ei siellä kauheesti tekemistä ole. Tai viikolla olis enemmän mutta en saman päivän aikana ehi kouluavustaa ja sinne, koska matka olis vielä pidempi. Oon käyny siellä nyt yhteensä kolme päivää. Mut kosk se on sen verran kaukana et ku sinne menee nii on sit oikeesti koko päivän. Tähän mennessä mun tehtäviin on kuulunu maten juomista, omatoimista harjottelua esim. akrobatiassa, otin valokuvia kun oli pari ulkopuolista esitystä, kerran osallistunu capoeira-tunnille ja kerran ilma-akrobatiaan ja pariin kokoukseen. Toi akro siirty lauantaille eli nyt pääsen sinne ehkä useemmin. Toisaalta enää viikko ja sielläkin alkaa joulutauko.

16. tai 17.12. lähetään ranskalaisen Milenan kanssa reissuun ja tullaan takas tammikuun alussa. Järjestö on sanonu, että meille etitään "korvaavat projektit" tammikuuks, koska niin monet on tauolla. Saa nähä.

Mutta nyt keskityn reggaettoniin ja matkasuunnitteluun, ja siinä ohessa vähän kouluavustan ja harjottelen sirkusta kulttuurikeskuksessa.

Cuba keskittyy siestaan



Kommentit

  1. Tunsiko opettajat Suomen Pisa-menestyksen?

    VastaaPoista
  2. Osa tunsi! Ja muutamat, heti kun kuuli, ettá oon Suomesta, nii halusivat, ettá kerron Suomen koulujárjestemástá.

    VastaaPoista

Lähetä kommentti