Kolmas viikonloppu BA:ssa

Perjantai oli chillailupäivä. Ei sillä, etteikö kaikki päivät vähän niiku olis, mutta sillon nousin sängystä joskus yhen aikaan, vein vaatteita läheiseen pesulaan, ostin kuumemittarin ja nukuin päiväunet. Illalla mentiin meiän kolmen hengen porukan kanssa syömään "asadoa", joka tarkottaa erilaisia lihoja, jotka on grillattu. Minigrillejä näkyy kadunvarsilla ja se on sellanen kansallisharrastus.

Lauantaina menin sinne kulttuurikeskukseen kokousta varten, että sovitaan eri opejen kanssa mitä kaikkea voin tehdä siellä. Mut ennen kokousta osallistuin capoeira-tunnille, sen jälkeen tehtiin asado ja syötiin yhessä ja tutustuttiin vähän, sitten vähän levättiin ja hengailtiin, ja sitten oli kokous. Ilmeisesti aina lauantaisin kokoustetaan ja katsotaan mitä tulevalla viikolla pitää tehdä. Mä meen perjantaina maalaamaan uusia roskalaatikoita, koska ens viikolla kuulema alkaa kierrättäminen. Mulle annettiin myös tehtäväksi keksiä lyhyitä ja ytimekkäitä lauseita väkivaltaa vastaan, jotka sitten maalataan johonkin muuriin siellä kylässä. Ilmeisesti päivät, jollon meen sinne vaihtelee viikoittain. Mulle vaan sanottiin, että koska mun matka sinne on niin pitkä, nii "tuu millon pystyt."  Lauantaina Buenos Airesissa oli myös pride-kulkue, jota en ehtinyt nähdä, mutta sen jälkimainingit ja loppukonsertin ja bileet kadulla ehdin. Porukkaa oli kuulema osalistumassa 200 000.

Su käytiin San Telmo -nimisessä barriossa, jossa on joka viikonloppu artesaani-kojuja ja tangoesityksiä ja eri bändit soittaa kaduilla ja asadoa siellä sun täällä. Myöhemmin illalla subir al sur järjesti picnicin ja nähtiin muitaki vapaaehtosia, jotka asuu toisessa paikassa. La illalla hengattiin ja juotiin matea hostellin kattoterassilla muiden asukkaiden kanssa.

kurpitsasta tehtyjä Mateja San Telmossa

Picnic

Tänään ma mulla ei ollu projekstia nii käytiin Recoleta nimisellä hautausmaalla ja kiertelemässä uutta kaupunginosaa. Meille on muodostunut sellanen kolmen hengen porukka, johon kuuluu saksalainen Aaron ja ranskalainen Milena. Meiän lisäks samas hostellis on myös kolme muuta ranskalaista.





Kommentit

  1. huihui kyllä toimii kommentointi jos laittaa kommentin nimellä: Nimetön
    Millä kameralla sä kuvaat? Sil samalla ku Ecussaki?

    VastaaPoista
  2. Tähän mennessä noi kaikki kuvat oon ottanu mun samsung galaxy s2 -puhelimella. Eli joo samalla osittain, mutta on mulla mukana myös se olympus-pokkari

    VastaaPoista

Lähetä kommentti