Lopulta Buenos Airesiin

São Paulon hotellista lähettiin bussil lentokentälle kuuden aikaan aamulla. Kentällä meiän lennon lähtöselvitykseen siis keräänty kaikki eri hotelleista joihin meiät oltiin jaettu edelliseltä lennolta eli se kestiki hetken aikaa. Lennon piti lähtee klo 10 mut siihen mennes se koko kone ei ollu tullu paikalle nii lopulta lähettiin pari tuntii myöhemmin. Mut onneks mul ei ylipäätään ollu kiire, koska monilla olis ollu joku jatkoyhteys vielä jotka ei kuulema suostunu vaihtaa sitä. Tai esim iso ruotsalaisryhmä oli 10 päivän matkalla nii nyt ne menetti kaks päivää Argentiinassa. Eli lopulta tultiin perille joskus iltapäivällä torstaina. Kaikki alko viheltää ja taputtaa ku laskeuduttiin buenos airesiin :) mun rinkkaki pääs perille asti. Kentältä menin bussilla noin tunnin johonki asemalle, jossa mun kaveri oli vastassa ja mentiin siitä yhessä hostelliin, jossa tää mun kaveri asuu. Ihan hyvä matkustusaika ku suomen aikaa lähin ti aikasin aamul ja suomen aikaa tulin perille BAsiin to illalla. Se to ilta hengattiin vaan hostellissa ja tutustuttiin muihin asukkaisiin yms. Nukuin 12h yöunet. Oon tässä hostellissa kaks yötä ja maksan neljän hengen huoneesta (jossa oon yksin) 95 pesoo/yö eli noin 7 euroa. Toisaalta sen näkönen oli huoneki eli tervetuloa takas lattareihin...

Se mun kaveri opettaa suomee täällä muutamalle tyypille nii olin auttaa vetää sitä tuntii tänään. Yks sen oppilaista on suurlähetystössä töissä mut toinen on vaan suomifani. tänään illalla eli joskus puolen yön jälkeen mennään johonki halloween-fiestaan.

Inflaation takii täällä ei pysty nostaa automaateista mitään muuta rahaa ku argentiinan pesoja joiden arvo laskee koko ajan. Ja sen takii paikalliset haluu säästää rahaa dollareina mutta enää ei pysty koska valtiolla ei oo antaa muuta valuuttaa ku pesoja. Eli täällä on kannattavampaa vaihtaa käteisenä usan dollareita pesoihin epävirallisen kurssin kanssa jollon saa paljon tai jonku verran enemmän pesoja ku nostaessa automaatista suoraan pesoja. Eli vaihdoin lontoossa euroja dollareihin ja oon osan vaihtanu jo ja yritän huomenna vaihtaa loput.

Huomenna lataan myös matkakorttiin rahaa. Ja vaihdan paikkaa sinne vapaaehtosen hostelliin, jossa nään muut vapaaehtoset.

Kommentit

  1. Matkustit joku 64h, mun on helppo laskee se ku ei tarvii miettiä aikaeroja (:

    VastaaPoista
  2. Se on ihan varteenotettava aika :p

    VastaaPoista

Lähetä kommentti