Parque de Palermo ja Hagamos lo imposible -kuvia

Oon löytäny Buenos Airesista puiston (Parque de Palermo), joka muistuttaa Floridaa, tai ainaki kuvittelen niin, koska en oo koskaa käyny. Sen puiston keskellä on isohko tekolammikko, ja sitä kiertää afaltoitu iso kehä, jossa ihmiset pyöräilee, rullaluistelee ja skeittailee. Noita välinetä voi myös vuokrata sieltä. Lammikossa voi ajaa polkuveneillä, jotka kyl maksaa ihan liikaa. Lammikon rannalla ja vedessä hengailee jättikokoisia ankkoja. Muumamia tyyppejä oon myös nähny kalastavan, mut en tiedä onks siellä oikeesti kaloja. Mun aktiviteetti tossa puistossa quad-rullaluistelu eli niillä joissa on yhteensä neljä pyörää, mut kahdessa rivissä.



.

Hauska juttu on myös se, että mun Ecuador-vaihtovuoden jälkeen tutustuin muutamiin jotka oli ollu vaihdossa Argentiinassa saman järjestön kautta ku minä ja Suomessa sit oltiin yhessä vapaaehtosia Suomeen tulleille vaihtareille, joista pari oli Argentiinalaisia. No nyt sitten ollaan kaikki päädytty samaan aikaan Buenos Airesiin ja ollaan hengailtu jonku verran niiden kanssa :)

Pecohue-projekti eli kasvimaa on ihan hauskaa vaihtelua, mutta oon tyytyväinen, että meen sinne  vaan kerran viikossa. Ollaan kitketty rikkaruohoja, lastattu multaa kottikärryihin ja sitten sekoitettu siihen jotain toista maa-ainesta ja lopulta siivilöity se tasaseksi. Ollaan siellä myös tavallaan avustajina niille kehitysvammasille nuorille, joita varten se on perustettu. Suomessa ei varmaa onnistuis ilman jotain koulutusta tmv.

Viime viikonloppuna eli mun synttäriviikonloppuna perjantaina mentiin reggae-festivaaleille, lauantaina istuskeltiin puistossa vapaaehtosten kanssa. sunnuntaina mun hostellin vapaaehtoset teki mulle yllätyksen. Ne oli puhaltanu mun sängylle 50 happy birthday-ilmapalloo ja leiponu suklaakakkua :)

Hetken päästä onkin enää kuukaus aikaa jäljellä täällä, mikä tuntuu pidemmältä, kun jos sanois neljä viikkoa. Saksalainen Aaron lähtee parin viikon päästä reissamaan ja kun se tulee takas, minä ja Milena ollaan jo lähetty. Toisen hostellin vapaaehtoset suurin osa lähtee takas jo tän kuun lopussa eli ens viikolla pidetään megaläksiäiset vähän niiku kaikille. Ehitään varmaa nähdä vie jotain uusia vapaaehtosia, jotka vasta tulee, mutta samanlaista porukkaa tuskin ehtii enää mudostua uusien kanssa.

Tässä vielä jotain valokuvia, sieltä "Hagamos lo imposible" -projektista. En oo ihan varma oonko jo laittanu niistä jotain aikasemmin.









Kommentit